Rejestracja spółki z o.o.
Rejestrując spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością należy pamiętać o odpowiedni przygotowaniu, zanim podejmiemy konkretne kroki. Warto na początek zgromadzić wszystkie dane i dokumenty. Proces rejestracji odbywa się w kilku krokach:
- Umowa spółki
Umowa taka powinna zawierać: nazwę firmy, adres siedzibę, działalności, wysokość kapitału zakładowego, przedmiot wartość i ilość wniesionych przez wspólników udziałów, o ile tacy występują, dane osobowe wspólników, a także czas trwania danej spółki, jeżeli został określony. Umowę należy sporządzić w formie aktu notarialnego.
Aby uniknąć kosztów notarialnych, można skorzystać z wzorca umowy dostępnego w systemie teleinformatycznym. Taka forma sporządzenia umowy jest wolna od kosztów.
- Powołanie zarządu
Członkiem zarządu może być każda osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych. Zarząd powołuje się uchwałą, chyba że umowa spółki stanowi inaczej.
- Wniesienie kapitału zakładowego
Kapitał zakładowy wynosi minimum min. 5 tys. złotych przy wartości jednego udziału nie mniejszej niż 50zł. Dopuszczalna jest forma aportu (wkład niepieniężny) określonego szczegółowo w umowie.
- Przygotowanie dokumentów rejestrowych
Od 01 lipca 2021 roku obowiązuje Portal Rejestrów Sądowych, który narzucił przyjmowanie wniosków o zmiany lub rejestrację nowych podmiotów tylko w formie elektronicznej.
System jest bardzo intuicyjny, dlatego wybraniu odpowiednich opcji zmian naprowadza automatycznie na właściwe pola. Koniecznym do założenia konta w PRS jest posiadanie aktywnego konta ePUAP.
Do wniosku należy dołączyć:
- umowę spółki lub akt założycielki w przypadku jednoosobowej spółki z o.o.,
- oświadczenie zarządu o wniesieniu kapitału,
- listę członków zarządu wraz z adresami,
- listę wspólników wraz z adresami,
- zgodę osób upoważnionych do reprezentowania podmiotu, likwidatorów i prokurentów, na pełnienie przez nich funkcji,
- dane jedynego wspólnika,
- dowód uiszczenia opłaty sądowej.
- CREWAN
Wszystkie dokumenty po złożeniu wniosku elektronicznie należy złożyć w oryginałach albo poświadczonych urzędowo odpisach lub wyciągach.
Rejestrując spółkę w trybie S24 wymagane jest założenie konta oraz wypełnienie wniosków w systemie i opatrzenie ich odpisem elektronicznym.
W przypadku rejestracji drogą tradycyjną, opłata za rejestrację wynosi 500 zł, dodatkowo 100 zł za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym oraz koszty notarialne. Spółkę należy zgłosić w terminie 6 miesięcy od zawiązania umowy. Wpis ukazuje się po około 3 tygodniach.
Opłata za rejestrację w trybie S24 wynosi 250 zł (plus prowizja) i 100 zł za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Spółkę należy zgłosić do rejestracji w terminie 7 dni od daty zawiązania umowy. Na wpis czeka się maksymalnie do 2 dni.
Nadanie numerów NIP i REGON następuje wraz z wpisem do KRS. Spółka jest zobowiązana samodzielnie złożyć dane uzupełniające na formularzu NIP-8.
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Przy takiej ilości dokumentów i wniosków, warto pomyśleć o pomocy specjalistów. Dzięki temu zyskasz czas i pewność, że wszystkie formalności zostaną dopełnione.
Prowadzimy i nadzorujemy cały proces rejestracji spółki od przygotowania projektu umowy, poprzez wizytę u notariusza, przygotowanie dokumentów i wniosków, po zgłoszenie do KRS i VAT. Cena za rejestrację i doglądanie procesu do samego wpisu wynosi 890 zł plus opłaty sądowe i notarialne.
Prowadzimy również rejestrację w trybie S24, co optymalizuje czas i koszty. Cały proces rejestracji spółki to 490 zł plus opłaty sądowe.
Czy proces założenia firmy da się jeszcze bardziej uprościć? Tak!
W ofercie posiadamy czyste zarejestrowane już spółki gotowe do wejścia na rynek.