Procedura zakupu spółki
Na zakup gotowej spółki decyduje się wielu przedsiębiorców z racji oszczędności czasu oraz możliwości rozpoczęcia działalności zaraz po nabyciu spółki. Kupujący nabywający gotową spółkę posiada możliwość wprowadzenia zmian zgodnie z upodobaniem, które odnoszą się m.in. do zmiany firmy spółki, siedziby, zapisów w umowie spółki i PKD.
W związku z tym, warto zapoznać się z przebiegiem całej procedury sprzedaży:
- Klient zainteresowany zakupem gotowej spółki zgłaszając się do naszej firmy, zostaje poinformowany, o wykazaniu ważnych informacji dotyczących nowego nabywcy, informacjach wymaganych do sprzedaży, oraz o odpowiednich dokumentach aktualizacyjnych jakie muszą zostać złożone po zakupie gotowej spółki. Pierwszy kontakt z Klientem jest niezbędny również ze względu na zapoznanie się z oczekiwaniami co do przebiegu czynności oraz czasie realizacji zlecenia.
- Klient udziela informacji na przedstawione pytania oraz przekazuje wymagane od niego dokumenty. Drugi etap kontaktu z Klientem jest również odpowiedni na przedstawienie wszystkich dostępnych podmiotów, jakie przeznaczone są na sprzedaż. Wspólnie z Klientem dopasowujemy najkorzystniejszą opcję do wyboru oraz często tworzymy „ofertę szytą na miarę”, która jest dla obu stron najbardziej korzystna. Czasami zdarza się, że oczekiwania Klienta są konkretne i odpowiadają zaoferowanym przy pierwszym kontakcie podmiotom, wówczas oczywiście czas przygotowań jest skrócony.
- Po uzyskaniu kompletu informacji dokonujemy rezerwacji spotkania u notariusza w dogodnym terminie zaproponowanym przez Klienta. Współpracujemy z notariuszami na terenie całej Polski, posiadając przy tym zapewnienie mniejszych taks notarialnych.
Dodatkowo warto podkreślić, że czynności mogą zostać przeprowadzone w dowolnym miejscu w Polsce, w jakim znajduje się nasz oddział. To Klient ustala termin i miejsce czynności, a my dostosowujemy się do jego wymagań.
- Na spotkaniu u notariusza dokonywane są czynności obejmujące nabycie udziałów w spółce.
- Po czynnościach notarialnych następuje kolejny etap procesu transakcji polegający na zawiadomieniu Sądu w tym odpowiedniego wydziału zgodnego z siedzibą spółki o nowym, pełnoprawnym nabywcy udziałów. W imieniu nowej działalności może podpisywać umowy, zawierać nowe kontrakty, zatrudniać pracowników bądź też realizować inne czynności związane z funkcjonowaniem działalności biznesowej. Powiązanym z tym etapem jest czynność polegająca na dokonaniu aktualizacji informacji, które uległy zmianie poprzez przeprowadzenie czynności notarialnych.
W celu usprawnienia procedury zalecamy skorzystanie z dodatkowej usługi polegającej na przygotowaniu wszystkich odpowiednich dokumentów.
Kupującemu zwykle zależy nie tylko na sprawnym przebiegu transakcji, jak i sprawnym rozpoczęciu działalności nowej firmy, co związane jest z dopełnieniem wszelkich formalności aktualizacyjnych. Na życzenie Klienta nasza firma zajmuje się przygotowaniem dokumentów i formularzy aktualizujących stosowne zmiany , które w jego imieniu składamy do KRS.
Kupujący staje się pełnoprawnym właścicielem spółki już w momencie zakupu udziałów w spółce oraz odwołaniu starego i powołaniu nowego prezesa spółki. Co oznacza, że spółka może zacząć działalność już tego samo dnia co zakup. Na ujawnienie zmian w Krajowym Rejestrze Sądowym należy czekać od 2-4 tygodni, zależnie od właściwości Sądu i siedziby spółki.
W związku z zakupem spółki klienci często korzystają z innych usług mBiuro:
- adres siedziby spółki oraz usługi outsourcingu związane z nim,
- możliwość prowadzenia księgowości spółek i innych podmiotów – mKsięgowość,
- pełna obsługa prawna – kancelaria OxPublica.
Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą gotowych spółek, które gotowe są do podjęcia działań w Państwa wymarzonym biznesie.